Achmed is geboren in Waalwijk in een bijzondere mix van Egyptische, Surinaams/Nederlandse ouders. Na het vwo studeerde hij Technische Bedrijfskunde in Eindhoven en wist toen al snel dat hij een ondernemer wilde worden.
Ondanks meerdere projecten tijdens zijn studie, koos hij er toch voor om bij Yacht in Amsterdam te gaan werken als Business Analyst om te proeven van het traditionele carrièrepad. In 2010 besluit hij om samen met zijn zakenpartner Sander Haarman, Media Injection in het leven te roepen: een software bedrijf die het beheer van social media makkelijk en meetbaar maakt voor bedrijven. Al snel kunnen ze rekenen op klanten zoals McDonald’s, Heineken, PlayStation, bol.com en nog veel meer.
In 2015 spelen de twee partners in op de ontwikkeling van advertising op social media en richtten The Next Ad op. Kort daarna investeerde Newion investments €1,5 miljoen en werd het internationaal 1 van de meest vooraanstaande Facebook & Google advertising partners met een jaarlijks advertentiebeheer van meer dan €100 miljoen. In 2019 zijn ze genomineerd als een van de snelst groeiende bedrijven van Nederland in de Deloitte Fast 50.
In het leven van Achmed staan zijn vrouw Annemarie en 4 kinderen centraal, zij geven hem de ambitie en kracht om een succesvol ondernemer te zijn. Bekijk hieronder zijn speech tijdens The Other Businessman 2019, nu Global People Awards.